Tuesday, February 25, 2014

Contoh Rancangan Pemasaran

Tugasan RBT 3109 IPG Teknik 


ISI KANDUNGAN
1.0    RINGKASAN EKSEKUTIF
2.0    ANALISA SITUASI
2.1    RINGKASAN SITUASI
a.       PASARAN SASARAN
b.      ANALISA PENGGUNA BERPOTENSI
2.1.1         PROFIL PASARAN
a.      GEOGRAFI
b.      DEMOGRAFI
c.      FAKTOR TINGKAHLAKU
2.1.2         KEPERLUAN PASARAN
2.1.3         TREND PASARAN
2.1.4         PERTUMBUHAN PASARAN
2.2    SWOT
2.3    PERSAINGAN
2.4    TAWARAN PRODUK
2.5    KUNCI KEJAYAAN
2.6    ISU KRITIKAL
3.0    STRATEGI PEMASARAN
3.1    MISI PEMASARAN
3.2    OBJEKTIF PEMASARAN
3.3    OBJEKTIF KEWANGAN
3.4    PASARAN SASARAN
3.5    PELETAKAN SASARAN
3.6    STRATEGI
3.7    CAMPURAN PEMASARAN
3.8    PENYELIDIKAN PEMASARAN
4.0    KEWANGAN
4.1    ANALISA TITIK PULANG MODAL
4.2    RAMALAN JUALAN
4.3    RAMALAN PEMBELAJARAN
5.0    KAWALAN
5.1    PERLAKSANAAN ‘MILESTONE’
5.2    RANCANGAN ‘CONTEGENCY RISIKO & MASALAH SEBENAR RISIKO
Refleksi
bibliografi
lampiran


1.0 RINGKASAN EKSEKUTIF
Syarikat Global Frozen Food ini telah ditubuhkan pada 1 Januari 2012.Syarikat ini ditubuhkan dan menceburi industri makanan sejuk beku di Malaysia serta memperkenalkan makanan tradisi rakyat Malaysia iaitu kuih – muih tradisional masyarakat di Malaysia.Tidak lupa juga, Syarikat Global Frozen Food ini juga menjual makanan sejuk beku yang terdiri daripada makanan yang mudah disediakan iaitu pizza.
Syarikat Global Frozen Food didirikan di tengah – tengah di Gombak. Hal ini bertujuan memudahkan pelanggan kami untuk mendapatkan perkhidmatan kami di samping menyenangkan kami mendapatkan bekalan bahan mentah daripada pembekal – pembekal. Syarikat Global Frozen Food ini juga ditubuhkan berdasarkan kehendak pelanggan – pelanggan kami marcapada ini yang memerlukan penyediaan makanan yang ringkas tetapi enak.
Pasaran sasaran kami lebih tertumpu kepada organisasi dan penduduk sekitar Gombak yang terdiri daripada golongan berpendapatan sederhana dan tinggi,ibu yang bekerja, pelajar – pelajar IPTA dan IPTS dan golongan yang mementingkan makanan yang cepat disediakan tetapi berkhasiat dan halal.
Bagi memasarkan produk – produk kami, kami telah menggunakan beberapa strategi pemasaran. Antaranya ialah proses penghantaran produk, tempahan melalui online, dan pembungkusan yang menarik.
Analisis ini menunjukkan bahawa syarikat ini boleh berjaya.Syarikat kami menyasarkan keuntungan meningkat kepada 8 peratus untuk tiga tahun. Ini adalah berdasarkan analisis perancangan dan saiz pelanggan serta syer pasaran kami.Ini adalah berdasarkan kekuatan syarikat kami dari segi pembungkusan yang baru dan menarik perhatian pengguna serta ketersampaian produk kami kepada pelanggan kami.

copy sikit je ... mampus nk copy smua kat sini .. harap dapat membantu guru-guru pelatih untuk menyiapkan tugasan .. kalu nk full sila tinggalkan email anda . =)

2 comments:

  1. mienelousyni.1210@gmail.com
    can I have the full version please?

    ReplyDelete
  2. sarvin.saran@gmail.com
    can i have full version please
    tq soo much

    ReplyDelete